Wednesday, October 1, 2014

Bila Aku Jatuh Cinta



"People say that, father is Daughter's first love"

Aku setuju! and always do.... hehehehe.... Oklah, entry kali ni adalah berkaitan dengan C.I.N.T.A.... Sapa pernah jatuh cinta?? erm.... aku pernah... Banyak kali... Ngeee~~~  Tapi kali ni, aku nak cerita kisah cinta aku.... Eh Eh.... Bukan dengan jejaka2 di luar sana yer.... kisah cinta tu, korang boleh p beli novel cinta untuk baca... huhuhu.... Kisah cinta aku ni, adalah kisah cinta aku kepada SHAKLEE....

"Tak Kenal Maka Tak Cinta"

Betul gitu?? Tapi, aku ni lain sikit.... Aku bercinta dulu, baru aku cuba mengenal dan mendalami... ngee... Ok, kisahnya camni.. tengah aku dok layan FB, tetiba satu chat pop up naik... Dari kenalan masa kat Universiti Malaya dulu.... Chat pop-up tu bercoret~~

"Salam... Kalau berminat dengan produk kesihatan Shaklee, boleh PM Nisa... Nisa agen sah SHAKLEE"

Haaa... masa tu, aku pun cam korang ler.... eh, apa pulak orang ni nak nega2 lak kan.... tp aku mmg bukan jenis manusia y xda adab (masuk lif tekan butang sendiri) =) aku pun reply chat dia:

"Ok Nisa... Kalau apa2 nanti saya bgtau.."

Standard ayat orang akan balas camtu lah..... So, chapter 1 habis cam tu ajalah......

Alkisahnya, aku ni rajin lar jugak beli barang online... shampoo herba lah, masker lah... aku dok beli kat kakak senior sekolah aku ni dulu... So, haritu, aku pun masuklah FB dia, sebab aku nak beli barang... sekali dia ada dok promote SHAKLEE ni, masa tu, serius aku xtau pun apa tu SHAKLEE.. aku tengok dia tengah cari agen dropship.... aku pun try lambatlahtanya... dia ajak aku jadi agen dropship dia... aku kata aku nak pikir dulu... Fine~~~~ Besoknya, aku pm dia, aku nak tanya lagi, sebab hati ni dah terpanggil nak buat bisness.... padahal xtau lagi pun apa sebenarnya produk SHAKLEE ni... ngee... tapi, kakak tu xreply PM aku... ! aku teringat kat kawan aku Nisa.... terus aku pm dia, terus dia reply!!

Katanya, rugi kalau aku join agen dropship... better aku join ahli... sebab?? kalau aku jadi dropship, aku cuma dapat untung atas barang jar.... point terkumpul aku xlayak dapat (sebab bukan ahli)... So, dengan hanya modal RM75, aku dah join ahli SHAKLEE malam tu jugak!! well... aku kalau dah nekad, xda yang mampu nak halang dah.... ngee~~

So... Lepas join ahliaku try set diet.... Lecithin + Alfafa + ESP.... hurm.... aku berjaya turunkan berat aku sebanyak 6KG kau!! Cinta yang berputik, dah mula kembang..... bulan pertama aku join bisness SHAKLEE, aku dah berjaya kumpul point untuk layak dapat bonus..... Alhamdulillah.... aku teruskan lagi.... bulan kedua dan ketiga pun aku berjaya jugak layak dapat bonus..... cinta makin mekar lar jawabnya.....

Alhamdulillah, Alhamdulillah....

Aku masih tetap mahu dan terus mahu berjuang dalam bisness ni..... Selain berniaga, dapat pocket money... aku bangga sebab aku mampu share kebaikan produk ni dengan ramai orang.... Ada yang bemasalah dengan haid,.. ada yang bermasalah dengan kulit.. ada yang bermsalah dengan hormon dan sebagainya.... mereka berterima kasih sebab temukan mereka dengan SHAKLEE..... =) Ada mereka dah join bisness dah dengan aku.... bersama2 dengan aku tambah rezeki.... Alhamdulillah... ada yang dah lebih hebat dah dari aku ni.... Aku bangga~~~

So.... Bosan ke cerita aku??? kalau bosan... xdanya korang nak baca sampai habis kan....hehehe... Ok lah.... ini task pertama aku..... besok malam, nantikan Task ke-dua aku k...

Sayang SHAKLEE!

*********************************************************************

Hubungi Pengedar Sah Anda:
sms/whatapp: 019-4487451 (Saliza)
FB Page: CANTIK itu SIHAT


AGEN SAH DIPERLUKAN SEGERA!!


No comments:

Post a Comment